מרכזית IP מבטלת את הצורך במרכזיות פיזיות בתוך עסקים וארגונים. רוב השירותים העסקיים המבוססים על תקשורת מול לקוחות, עובדים וספקי שירותי ניתנים כיום על בסיס אינטרנט וקישורים מתקדמים. תקשורת מן הסוג הזה חוסכת בהוצאות והיא מבטיחה שורה ארוכה של יתרונות מיוחדים. יחד עם זאת, ההשלכות באות לידי ביטוי בהוצאות על מיקור חוץ. הוצאות אלו מבוססות על פרמטרים המשפיעים על מרכזית IP מחיר.
במרכזית IP מחיר נמוך תלוי בהכנת שיעורי בית ובהתייעצות עם כמה שיותר אנשי מקצוע מנוסים. חשוב להגדיר את המטרות ואת צרכי הארגון, לקרוא על המפרט הטכני של מרכזיות שונות ולבדוק מה המשמעות של התקנת מערכת חדשה עבור שגרת העבודה והעובדים. בשלב הבא עוברים לפסים מעשיים ומשווים בין מחירים לפי פרמטרים קבועים יחסית.
יכולות, ספקים ואחריות
הפרמטר העיקרי המשפיע על מחיר מרכזית IP הוא היכולות העיקריות. לקוח שרוצה לחסוך יכול לבדוק כמה קווי חוץ רגילים מגיעים יחד עם המרכזיה, כמה שלוחות היא מציעה והאם יש לה יכולות שיתופיות עם שרת. יש אפשרות לרכישת חבילת תקשורת לעסקים הכוללת מרכזיה יחד עם טלפונים ושלוחות הניתנות להרחבה. אפשרות זו מתאימה לבעלי עסקים בינוניים וגדולים, אך היא פחות אטרקטיבית לבעלי עסקים קטנים.
פרמטר שני המשפיע על מרכזית IP מחיר הוא הספק. רכישת מרכזיות אפשרית דרך יורוקום או המפיצים הרשמיים, השכרה של המרכזיה בשכירות תפעולית חודשית או רכישה של מרכזיה משומשת ומשופצת. השוואה בין האפשרויות אידיאלית לחיסכון על מרכזיות IP לשימוש ארוך טווח.
במרכזית IP מחיר גם תלוי בסוג ההתקנה ובאחריות. זהו פרמטר הרלוונטי רק למרכזיות חדשות, אולם הוא מלווה סוגים רבים של עסקאות ללקוחות במגזר העסקי והפרטי.